Děkujeme za pochopení.
K93a81r28e78l 24B56o19č80e52k
Já bych neřekl, že dotace zajíbí umění, ne tak docela. Dotuje se film v UK, Itálii, Norsku,USA. Přesto nevznikají jenom nesmysly. Výše uvedené země samozřejmě mají výhodu, že mohou film prodat do ciziny a film může vynést více.Dokonce jsou tam i ZISKY, považte. V Česku je problém ...nevím jaký, ale je. Za komoušů bylo vše státní, stát financoval a vznikaly slušné filmy, ne zrovna pro mezinárodní trh, ale prostě vznikaly dobré filmy, na které se rádi podíváme i teď, protože herci uměli hrát a filmy byly hodně o lidech, o lidských citech a povahách, herci uměli hrát a nepůsobili arogantně. Dneska vzniká ročně mnoho českých filmů (nevím proč, kvantita není kvalita) a abych se přiznal, nechodím na ně. Jsou totiž o ničem. Herci se tváří jako mistři světa, strašně důležití a vnímáte víc herce než tu postavu, kterou mají hrát. Hrozně se pitvoří a zapomněli hrát. Stal se z toho rodinný business, kámošský business, každý s každým a přemýšlí se stylem Pojďme udělat film s Geislerovou a Trojanem místo pojďme udělat film o někom a něčem nebo na základě té či oné knihy. České filmy po roce 2000 jsou absolutně o ničem. Jen je to o tom, aby se uspokojilo ego tzv. umělců. Za každou cenu udělat film, nacpat si chřtán a kapsy, obsadit to kámoši, a koho zajímá nějaký děj, scénář, hudba a režie k filmu? Pcha, to jsou detaily. Vy neumíte ocenit umění, my jsme umělci a dotujte, máme málo. A tak se prostě nedívám na moderní český filmy, raději si vyhledám něco norskýho, anglickýho, německýho, italskýho. Tam se totiž každý rok natáčí taky filmy a dá se vybrat i něco dobrýho. V českým filmu ne.
J76a42r65a 75R96a90n18k
I v Kanade si v pujcovne za 1.--$ mohu pujcit ceske filmy, je jich asi 30, v knihovne i zadarmo
K19a26r32e64l 23N63o36v83o51t21n28ý
Článek mi přijde z velké části jako hloupý ideologický výkřik dle ještě hloupější pravicové brožůrky.
Např. 60 léta přinesla českému filmu 2 oscary, samozřejmě díky dotacím.
Díky dotacím si například i francouzi chrání svoji kulturu před záplavou amerických TV šmejdů.
S čím souhlasím u tohoto blogu je, že by příjemci dotací nemuseli být tak arogantní a zároveň nechutně vlezdopr*elističtí vládnoucí ideologii.. Druhá věc je, že v naprosté většině se jedná o arogantní přívržence klanu "pravdy a lásky", kteří si zprivatizovali veřejnoprávní média se vším všudy. I s penězi daňových poplatníků. Za oplátku nás krmí nestoudnou propagandou.
J69a12r27a 15R37a72n93k
Ostre sledovane vlaky a Obchod na korze, oba jsem videla opet v Kanade
P66e26t63r 39H93á56l26a
Podotkl bych, že s ohledem na technologie je dnešním hlavním distribučním kanálem pro filmy internet.
Který filmař tímto kanálem svůj film šířil? Nevím o žádném.
Možná, že by to s nedostatkem financí pro český film nebylo tak horké, kdyby se ty filmy začaly prodávat.
J28i46ř85í 11Č47u34m35p58e25l72í11k
První věta je blbě a pokud je první premisa špatně, obvykle na tom zbytek nebývá o moc lépe. 80 - 90 % příjmů filmu pochází z kina. Většina efektů vyzní na plátně kapku jinak než v normální televizi, natož na počítači.
P58a43v55e54l 68P35o30k47o16r93n73ý
"Umělci" si hrají na umělce, ale nakonec jde o ubohosti, která si na sebe nevydělají ani u nás, ani v cizině. Tedy ty ubohosti nenachází diváky na celé Zemi, v celé sluneční soustavě.
K12a14r79e81l 42D92v24o78ř32á75k
Moravec to je dílo sám o sobě, on se snad chystá úplně ovládnout Českou televizi. Bude mít navíc jeden speciální pořad, jako by ten nedělní patok jeho propagandy nestačil.
J94i27ř49í 81Č13u86m92p20e85l53í14k
Dotace nezabíjí umění a film. Bez dotací by se točilo jen minimum české produkce a to jen komerční programy komerčními televizemi, typu Ordinace v růžové zahradě či podobných ptákovin. Jinými slovy, česká filmová škola by více méně zanikla. Ale je tu otázka, zda by to byla škoda. Zda musí každá pidizemička vyrábět vlastní filmy.
K23a60r20e70l 93D14v72o18ř19á33k
Jaká hodnotná a divácky úspěšná díla vznikla pomocí dotací ? Kolik to je procent z dotovaných veleděl ?
V71l82a96d66i51m91í65r 11Š93ť78a79s20t48n38ý
když jsem Moravcovo jméno slyšel v upoutávce, byl to pro mne signál si sledování tohoto gala odpustit. Je mi z něj k zblití už z komentování jeho politického nedělníčku. I tak díky vám za zprostředkování a zjištění, že sdílím podobný názor jako vy. Ročně se u nás natočí okolo dvacítky celovečerních filmů, ke koukání některé roky není ani jeden. Trochu mnoho odpadu na filmovou školu od které v šedesátých létech světový film opisoval.
F14r85a31n43t54i95š18e30k 97M32a66t31ě31j31k29a
Skvěle o principu a podstatě, byť se ne nutně musíme shodnout u hodnocení jednotlivostí. Díky.
V74a58n66d38y 70V54á66v84r46o44v10á
Pod profilovou fotkou máte napsáno: "nesnáším škatulkování". Inu, české filmaře jste zaškatulkovala pěkně, jen co je pravda.
E58v34a 10H13r22i81n65d18o81v39á
V závěru článku píšu - čest výjimkám - ty bezpochyby jsou. jen o nich zas tak moc není slyšet...
S23y25l51v84a 73Š10p30o69r43k81o28v29á
konečně někdo, kdo se nebojí říct pravdu - byť ho za to "pseudointelktuálové" ukamenují. Protože hlavní myšlenka je ta, že dotace si navzájem přihrává parta kamarádíčků, co mezi sebe nepustí nikoho, u koho by hrozilo, že by jim mohl "ubrat". Takže možná bych u dotací bylka pro výjimku: dát ji začínajícímu umělci, který sůvj talent nějak prokázal už na studiích - takových totiž nemá moc šancí - tedy kromě té, "zviditlenit" se nějakou podobnou hovadinou jako Klusák a Remunda -což je opravdu trapné
K11a84r98e53l 50J32a70n72d32a
Ve skutečnosti je to přesně opačně - absolvent, který dostane dotace má reálně možnost svůj film uplatnit pouze a jen na festivalech.
- Počet článků 168
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3618x