Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
K

K-D

13. 4. 2008 23:17
Zařazení článku

Prosím autorku o přesunutí článku z Nezařazených do Věda. Patří tam daleko spíš, než kruhy v obilí a podobné nesmysly.

0 0
možnosti
LH

Tryskomys Muf

13. 4. 2008 23:35
Re: Zařazení článku

Viditelne nemas ani potuchy co to 'Veda 'vlastne znamena. Souhlasim ale, ze v pavedecke rubrice 'Veda' bulvarniho platku idnes by tento clanek zapadnul bez problemu.8-o8-o

0 0
možnosti
MH

Helena1

13. 4. 2008 22:54
Pravda o globálním oteplování. Zajímá někoho?

Ne. Pravda nezajímá ani jednu ze soupeřících stran.

Kdyby zajímala, chovali a jednali by se ti lidé jinak.

0 0
možnosti
K

K-D

13. 4. 2008 23:05
Re: Pravda o globálním oteplování. Zajímá někoho?

Obě strany používají vybraná nebo neúplná data, grafy se zobrazují tak, aby podpořily názor apod. Ale oteplovači mohou ztratit víc a proto jsou agresivnější. Problém není jen klimatologický, je nutno použít i další vědní obory.

Pokud se vyčítá neodborníkům, že se zapojují do diskuze, připomínám, že často jde o logické uvažování, které má (nebo by měl mít) každý

0 0
možnosti
BA

qwecdf

13. 4. 2008 22:11
trubka

Pisatelka je ocividne trosku pitomoucka. Jako neodbornik pochopitelne bohuzel neni mozne zjistit ktera strana ma pravdu. Jestli ji presvedcili nejake grafy tak me tedy ne.

Ja to vidim tak ze klima je prilis slozity system na to abysme s urcitosti tvrdili ze pravdu ma jedna ci druha strana. Je ale treba byt predbezne opatrni - az stoupne more o x metru tak uz bude pozde.

0 0
možnosti
PK

Ccecil

13. 4. 2008 22:15
Re: trubka

Takže je asi lepší sypat nesmyslné částky na boj s něčím, co možná ani neexistuje prostředky, které budou pravděpodobně neúčinné.  To má logiku.

0 0
možnosti
TP

Blamik

13. 4. 2008 21:37
Myslím a tudíž jsem......

já si nedovolím hodnotit závěry i nevyvratitelnost faktů i názorů které předkládá pisatelka. Současně jsem opravdu dalek tomu hodnotit někoho na základě pěti či šesti odstavců textu předloženého kamkoli.

Zmíněný dokument jsem viděl, a nepopírám, jistou zajímavost a neotřelost některých teorií, ale svět je příliš složitý na jednoduché závěry a se slovy "koukněte na ty pomatence vzívající modlu CO2" si prostě nevystačím. I kdybych nakrásně popřel tuto vazbu, musím si uvědomit že není jediná a ve svém důsledku například pro mně zcela nepodstatná. Změny klimatu k vývoji zěmě prostě patří. Stejně jako změny geologické. Jejich vazbu na aktivitu slunce určitě nepopírám.

Co ale v celém dokumentu zaznělo pouze jako konstatování, tomu se žádného úhlu pohledu ani teorie nedostalo. A uznejte že neprávem. Hovoří li se v dokumentu o vlivu CO2 na lidské zdraví, hovoří se o něm jako o látce která má vliv na vývoj organismu a dokáže jej negativně ovlivnit. Ale dám se tématu již nevěnuje......

0 0
možnosti
TP

Blamik

13. 4. 2008 21:47
Re: Myslím a tudíž jsem......

..... pouze tomu že jeho regulace je z hlediska globálního oteplování nepodstatná. Což může ale nemusí být důležité pro člověka jako organickou bytost. Každý problém má právě více stránek jak na něj nahlížet. Jedna strana je podstatnost na podnebí, druhá strana může být jeho vliv na vlastní život, třetí například vliv na stravování veverek v Sussexu.

Z mého pohledu je zvyšování exhalací a CO2 pro planetu a její obyvatelstvo neúnosné. Ve městech je zvýšený výskyt rakoviny u stále většího počtu čím dál tím více mladšího obyvatelstva. Zaměřuje se tedy odpor vůči kuřákům. Neříkám že je to špatně, ale je to taky oprava od zadní matky u kola.

Pisatelka jistě není z nejmladších a určitě jako já zažila rozvinutou industriální společnost bez limitů. Copak jsme zapoměli na lesy v Krušných horách a na Šumavě? Opravdu je to tak dávno? To ten vliv na život není už tak vidět?

Kde je míra únosnosti a logiky?

0 0
možnosti
K

kion1

13. 4. 2008 21:28
Volič Národní strany

Pěkný článek.Teď když jsem shlédl ten dokumentární film,jsem se ve svém názoru jen utvrdilR^[>-]!

0 0
možnosti
LB

Ladaba

13. 4. 2008 21:26
Biopaliva

Diskutujícím dávám ke zvážení, jestli je opravdu míchání biopaliv do nafty nebo benzínu správnou cestou. Propagátoři tohoto podle mě velmi pochybného plánu zcela ignorují fakt, že při pěstování zemědělských plodin,které se k tomuto účelu používají, se vytvoří spousta CO2 při obdělávání polí,převážení plodin do lihovarů a biolíhu zase do stanic,kde dojde k přimíchání do tradičních paliv. A to nemluvím o vlivu tohoto "geniálního" nápadu na rostoucí ceny potravin. Zajímavé je, že už i v zemích EU od tohoto počínání někde ustupují, protože nepřináší pozitivní efekty (např. ve Velké Británii).

0 0
možnosti
DM

G4Danny

13. 4. 2008 21:33
Re: Biopaliva

Biopaliva maji byt nahrazkou ropy, az dojde, to nemeni nic na tom, ze jejich pouzivani produkuje CO2, zrovna tak jako ropne produkty. "Biopaliva" je z hlediska ochrany prirody zavadejici pojmenovani... Da-li Panbuh (ci vlastne priroda), dozijeme se toho, ze budou tokamaky skutecne produkovat energii. Bude velice draha, ale bude taky velize cista.

0 0
možnosti
MH

Arkady

13. 4. 2008 20:55
manipulace

IPCC ve sve sprave zcela zamerne vypustila pasaze ktere odporovaly medialni masazi o globalnim oteplovani. Kdyz byly s timto faktem konfrontovani nekolika prispevateli tohoto panelu, nepopreli to, jen rekli ze to nevadi....

Proste kdo veri na globalni oteplovani je pouze clovek, ktery se nechava dobrovolne zmasirovat medialni masazi. Pokud nekdo dokaze vyjdrit svuj zdravy nazor a prestoze prokaze nevyvratitelna fakta, je skoro okamzite odsouzen a kdyby zfantizovany hloupy dav mohl, hned je upali...

Ale co...historie nam da zapravdu, skoda ze na tomhle ohlupovani nejvice prodelaji ti, co za to nemuzou, miliony chudaku tretiho sveta

0 0
možnosti
M

meloun.rudy

13. 4. 2008 21:02
Re: manipulace

Ano, Klausovi už mnohokrát dala historie za pravdu - se špinavejma penězma, s Viktorem Koženým, s předpovědí kursu koruny k dolaru a euru a výší průměrného platu v roce 2000 atd. atd atd.. Prostě úplnej prorok.  Měl by se spíš věnovat svejm letuškám a nemíchat se do věcí, o kterých neví nic

0 0
možnosti
P(

plech (Anonym)

13. 4. 2008 20:50
Vždy

a furt je třeba podpořit VéKá, i kdyby v Praze chodili brablenci v plynovejch maskách. Země se otepluje, jakože parouback má mastnej ksicht.

0 0
možnosti
JJ

grospic

13. 4. 2008 20:49
jestli jednoznačnost není dána tím že film

pro změnu financovala naftařská lobby.Milá paní slečno podívejte se za jakých podmínek těží naftařské koncerny ropu v rusku, na aljašce či v nigérii. i přes stoupající cenu ropy investují do zastaralých ropovodů minimum prostředků. Tak dobrý byznys se musí podporovat i takovými filmy.

0 0
možnosti
M

meloun.rudy

13. 4. 2008 20:57
Re: jestli jednoznačnost není dána tím že film

Každý normální člověk ví, že CEP je organizace Klausovských fetišistů a každej taky ví, kde Klaus a CEP berou peníze na svoje výzkumy, jejichž závěrem je, že živočišných druhů na zemi přibývá.;-D

0 0
možnosti
DM

G4Danny

13. 4. 2008 20:39
Zajima

Pravda zajima mnoho lidi. Pracuju dost blizko tomu druhu odborniku, na nez se pani Hrindova odvolava, a jejich zaver je presne opacny nez zaver ji prezentovany a hajeny. Jezdim na kongresy, kde se prezentuji vysledky mereni a rozebiraji vsechny mozne i nemozne teorie toho, co k tem vysledkum mohlo vest. Bez pritomnosti politiku, mecenasu, jsou to debaty o jadru veci, protoze cti vedce je dobrat se pravdy. Ne, jak autorka sugeruje, zit pohodlne na polstari vladnich grantu. Ano, kolikrat se mylime a kolikrat mame problem sklonit hlavu a priznat "mylil jsem se, musim zacit od zacatku". Jsme koneckoncu taky lidi.

Doporucovany film je nepochybne podlozen fakty. To ale plati i o filmu "nepohodlna pravda" Ala Gorea. Klimatologie je tak komplikovany obor, ze vsech dostupnych dat lze vybrat podskupinu, ktera bude podporovat kterekoli tvrzeni z celeho spektra, od "lidi zasadne meni klima" po "lidi nemaji na klima zadny vliv". (na pokracovani)

0 0
možnosti
DM

G4Danny

13. 4. 2008 20:56
Zajima - pokracovani

Kdy mate zajem podporit jednu ci druhou stranu, musite jenom vhodne prosit fakta a ta nepohodlna vhodnym zpusobem ocernit. Politici tohle delaji dnes a denne, to co Topolanek poda jako uspech sve vlady, Paroubek poda jako nejvetsi krach, copak to nevite? Ani odbornici politologove a ekonomove nejsou zajedno, kdo z nich je bliz pravde. Klimatologie je na rozdil od politiky prirodni vedou, kde je pravdivost ci nepravdivost v principu nezavisla na nazoru lidi. Jinymi slovy, ve spolecenskych vedach je mozne, ze neco je pravda a lez ZAROVEN, v prirodnich vedach to tak neni, tam takova situace znamena, ze NEVIME nebo ze vime jen pravdepodobnost, jestli neco nejak je ci neni. Otazka klimatickych zmen se natolik dotyka nas vsech, ze se stala politickou bez toho, ze by kolem ni existoval byt priblizny konsensus mezi vedci-odborniky. Dusledkem toho je, ze >99% diskutujicich nevi vubec nic o faktech a jejich nazor se odviji od toho, odkud se k nim ruzne predzvykana fakta dostanou. (pokracujeme)

0 0
možnosti
  • Počet článků 168
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3618x
Nesnáším škatulkování a lidi, co podléhají předsudkům. Za nejcennější věc považuji svobodu ve všech smyslech toho slova. A o tom jsou mé občasné články. Více na www.evahrindova.cz