Eva Hrindová

Už se to zlomilo - lidi nejsou ovce a všechno dobře dopadne!

11. 02. 2016 10:39:47
Ačkoliv se státní moc a vládnoucí politická třída se spřízněnými médii snaží jak o život, lidé už jim to tak moc nebaští. Proč si to myslím? Protože si už z báchorek mediálních celebrit dělají legraci. Už nás to tak neděsí.

Zlomem byla asi demonstrace 6. 2. Přišlo opravdu hodně lidí. Prahou proudily davy lidí, vlaky byly plné, na internetu se všichni domlouvali a týden před demonstrací byl plný očekávání a vzrušení. A účast byla nad očekávání! Plné náměstí normálních slušných lidí, kteří se v mírumilovné a odhodlané atmosféře nadopovali pozitivní energií. Skoro se mi chce říct, že to bylo takové revoluční.

A co je nejdůležitější - většina lidí už prostě nevěří médiím a propagandě. Došlo mi to právě na demonstraci. Normálně nechodím s plackou, protože se prostě nerada označuji, není to můj styl. Ale na demonstraci si tu placku dám. A když jsme šli Nerudovkou nahoru, šel proti nám masopustní průvod a jedna paní se ke mně přitočila a řekla děkuji. Vůbec jsem nevěděla proč, vždyť jsem jí s ničím nepomohla! Ale kolega mi řekl, že to kvůli té placce. To potěší... Vůbec se na nás nikdo nedíval skrze prsty a atmosféra byla taková slavnostní a přátelská.

Po demonstraci jsme jeli domů autem a stavili jsme se na benzince. Potkali jsme tam sympatický pár ve středních letech a tak nějak jsme pochopili, že jedou také z demonstrace. Slovo dalo slovo a začali jsme si vyměňovat dojmy u kávy z automatu. A vůbec to nebyli lidi, kteří by čerpali informace z Facebooku - vůbec ho totiž nemají. Prostě jen hledají info na internetu a pochopili, že to co je v médiích je přesně naopak. Už toho je na lidi moc, už se tou propagandou nedají ovlivnit, už to nefunguje.

Pán z toho sympatického páru se mi svěřil, že ho fakt mrzely výroky Martina Konvičky o masokostní moučce. Ale že mu to nějak nesedělo, tak chtěl Martina slyšet naživo. Proto se rozhodli až z Jeseníků vyrazit do Prahy. A byl unešen. Říkal mi: "Poslouchal jsem bedlivě jeho projev a Martin Konvička vůbec není takový, jak se ho snaží vykreslit média. Žádný nenávistný extremista. Byl to moc dobrý projev a já mohu podepsat každé jeho slovo."

Díky bohu! Lidi se prostě nedají vodit za nos příliš dlouho. Informace jsou všude a už se v tom lidi naučili chodit. Už se to nedá zastavit a je úplně jedno, kolik blogů se ještě zruší, kolik vymyšlených článků se sepíše a kolik dehonestujících kampaní se rozjede.

Ještě mám jeden postřeh - kolega mi vyprávěl, jak se složitě dostávali na místo demonstrace a když přicházeli odněkud shora, naprosto ho dojal jeden obraz. Nahoře před vstupem na Hradčanské náměstí stál starý pán, který lidem rozdával vlastnoručně vyrobené DVD s informacemi o skutečném islámu. Je to stejné jako v roce 89 - lidi kašlou na propagandu a informace si vyměňují sami. Tenkrát se kopírovalo, dnes se posílají maily a posílají odkazy na videa. A dělají to lidi sami, nikdo je neorganizuje.

A celé to korunuje veliká sranda, která koluje ohledně "útoku pravicových extremistů" na pochod sluníčkářů a na centrum Klinika. Komické obrázky a vtipy baví celý facebook. Ten kdo tu akci vymyslel, se dost přepočítal. Nikdo už na to neskočí. Protože i slepý musí vidět, že agresivita a nenávist je především na straně sluníčkářů. Oni nejvíc řvou a vynucují si pozornost. Přepjatě se staví do role těch správných a své názorové oponenty uráží a zesměšňují. Z komárů dělají velbloudy a člověk by si skoro myslel, že si tu Kliniku zapálili sami, aby to mohli všem okolo omlacovat o hlavu. Je to hloupé a neprozíravé. A hlavně - fakt už to nefunguje...

Stačí se podívat třeba na reakce lidí k hnusné propagandě České televize. Kolují takové vtipy, že si to nijak nezadá s vtipy, které kolovaly o České televizi před rokem 89. Perlou je pohádka čtená Donutilem a některé pořady pro děti, kde se mluví o kráse zahalování a o tom, jak je třeba vítat uprchlíky. Úplně stejně se mluvilo o komunistech a Sovětském svazu. Fakt se divím těm hercům a tvůrcům, že jim to není trapné...

Co se bude dít dále? Uvidíme... Ono se to někde nějak projeví a já doufám, že u voleb uvidíme, že budou všichni líní politici dost překvapeni. Protože i když to tak někdy nevypadá, stále žijeme v demokracii a máme možnost volby. Tak toho lidi snad využijou... Budu doufat a budu tomu pomáhat, co mi síly postačí. :-)

Autor: Eva Hrindová | karma: 45.59 | přečteno: 5969 ×
Poslední články autora