Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B94e25d65ř82i75c32h 92H54a43v33l86í94č86e95k16B36e39d72ř76i62c59h 5673367674458

... nechápu, proč se tu pořád směšují pojmy "zákon" a "regulace" - to opravdu není jedno a totéž...

... zákon jednoznačně vymezuje mantinely v systému - potud je to ok, za čárou už ne... Nezabiješ - ok, Zabiješ - jdeš sedět...

... regulace jsou účelové zásahy do činnosti subjektů k usměrnění jejch činnosti tak, jak je to výhodné pro regulátora:

př: je výhodné zlikvidovat u některých subjektů tradiční odvětví (např cukrovarnictví) - řešení: stanoví se produkční kvóta s takovými parametry, aby byla pro dané subjekty likvidační... kvóta přitom není zákon, subjekt může vyrábět cukru, kolik je mu libo... ale nesmí prodat víc než stanoví kvóta...

0/0
15.5.2016 21:14
Foto

R39a37d32e19k 26P71o13l89i23c53k37ý 6791743811534

Regulace se provádí zákonem. Pokud regulátor nemá oporu v zákoně regulaci provést nemůže!!!!!!

Reguluje se co se smí a co nesmí nejen v ekonomice, ale i občanském životě-regulací je např povolená rychlost, to, že nesmíte jinému krást věci, reguluje se způsob obrany....

Ve vašem příkladu zákon umožňuje regulovat prodej cukru.

Kvoty jsou díky tomu, že do zemědělství jsou dotace-prodat můžete kolik chcete, ale nedostanete na to dotaci pokud chcete prodávat nad kvóty.

Nejde o žádnou likvidaci-jen stát (EU) dotuje jen tolik produkce co má smysl a tu dotaci rozděluje spravedlivě egionům-tedy uděluje jim kvoty.

0/0
16.5.2016 7:12

E96v45ž77e84n 78P62o27l94á66k 3808298531253

Bohužel jaksi konkurence tu dotaci dostane, tedy si nidko netroufne nad limit vyrábět a jde tak fakticky o kvótu. Ale to pravděpodobně nepochopíte.

0/−1
16.5.2016 10:20
Foto

R57a43d67e92k 55P65o14l28i13c40k88ý 6951173301154

Ano jde o kvoty -to jsem psal a ty jsou v pořádku -váše reakce na mně je nesmyslná

0/−1
16.5.2016 13:46

M51i18r89o60s87l97a98v 42K71u68l86h25a85v21ý 5749752581

Ano, souhlasím s Vámi, že zdravá společnost musí mít maximální svobodu ve všech sférách lidského konání. V demokratické společnosti však nemůže být svoboda bezbřehá; to by byla anarchie. K tomu slouží zákony a je na vůli většiny, jaké budou.

Píšete, že by neměl být hlavní cíl islám zakázat; ale měl by být základní požadavek aby se islámská nauka vešla do zákonů. To se však neděje a proto případná hrozba zákazu snad ty "umírněné" přinutí k vytvoření závazného Kodexu evropského muslima, který by se do zákonů vešel.

Ani náboženské svoboda není bezbřehá; máme na ni zák. 3/2002 sb. § 5. myslím, že je naším úkolem se stále ptát, proč se v případě islámu tento zákon u nás nedodržuje!

+1/−1
15.5.2016 21:10

J78a56r33a 19R34a33n48k 1841846469761

Prijedte se podivat do Kanady, mozna, ze by Vam to pomohlo se zbavit te zluce a za nejakou dobu, bude Vam to sice dlouho trvat, si reknete - ano, zijeme v 21. stoleti a uz nikdy nebude nic stejne, ony se ty situace opakuji a nic proti tomu neudelate, jen vice rozzurite sve matky, bonmoty jsou nanic, zakony jsou nutne.

+5/−6
15.5.2016 18:36

R40a36d76i87m 12V39o95d67ň47a57n84s38k42ý 5571554276799

A co kdybyste v té vaší úžasné Kanadě zůstala a přestala se vměšovat do zahraničních záležitostí, které se vás netýkají?

+5/−4
15.5.2016 19:36

B16e35d71ř79i31c64h 71H67a44v29l14í41č58e34k20B20e96d13ř74i11c48h 5663117814418

... vzpomínám si, jak dlouho vydržela kanaďanům sluníčkovost, když se k nim začali ve větší míře stěhovat naši spoluobčané... to bylo taky napřed napomínání a moralizování...

+6/−2
15.5.2016 20:23

J27a12r60a 76R26a83n62k 1531276309231

Zapomel jste napsat, ze jste Vasim spoluobcanum zakoupili pasy a letenky. Slo to najednou rychleji, nez kdykoliv predtim, jejich zadostem o azyl nebylo vyhoveno, protoze nesplnovali podminky, prestoze tvrdili, ze jsou CSR vrazdeni a pronasledovani, nic z toho nemohli prokazat a vetsina z nich ani nemluvila cesky, museli se sehnat rumunsti prekladatele. Urcite i zbohatli a po navratu domu ti schopni spoluobcane aspon zalozili male firmy, kde pracuji a uz nemusi zit na statni podpore:-)

0/0
5.6.2016 22:16

E78v41a 21K32o44r38b77e28l85o70v44á 4812826892

Naprostý souhlas. Úkolem státu je dohlížet na dodržování zákonů a rovnoprávnosti občanů a bránit tyto občany před násilím a ne je buzerovat každou pitomostí a veškerou svobodnou činnost regulovat. Je potřeba zešíhlit stát, ale zároveň musí stát důsledně prosazovat ty pravomoci, které si ponechal.

+5/0
15.5.2016 15:15
Foto

F74r56a73n85t61i14š73e94k 62K47š11í28r 2509246155

Bohužel neexistují lidské bytosti, které by mohly pracovat pro stát tak jak si ho představujete vy, nebo kdokoliv jiný.

0/0
15.5.2016 17:19
Foto

R34a98d47e11k 75P80o29l83i87c40k13ý 6831273911654

Naopak - svoboda bez regulací a to především v podnikání, je jedinou zárukou prosperity a bohatství. Nejen pro vyvolené, ale pro všechny.

Zdroj: http://hrindova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=520680

Právě naopak, absolutní svoboda bez regulací je zárukou, že svoboda skončí a rozhodování zůstane na úzké skupině bezskrupulozních "predátorů" a od svobody přejdeme k totalitním diktetůrám.

Každý zákon je totiž regulace a bez nich by se vět stal bojištěm kde by vítězilo "právo silnějšího"

Vy v článku mluvíte o tom, že nejlépe je nechat si každého vydělat sama na sebe-jak to zvládnou od narození invalidní lidé? Jak si na sebe vydělají ti, kteří se o ty invalidy starají? ........

To co vy píšete-svoboda bez regulací tu historicky byla a ukázala se jako kontraproduktivní-každý takový pokus končil válkami a tyranií.Jedinou cestou jak žít úspěšně a v míru je nastolit ve společnosti rovnováhu-mezi bohatými a chdými, mezi zdravými a nemocnými, mezi silnými a slabými, mezi agresivními a mírumilovnými-to bez regulací nelze. Bez regulací si vše uzurpují zdraví, silní, bohatí a agresivní lidé.

+2/−2
15.5.2016 13:39

J70a38r74o24s22l19a67v89a 79K28o94m38b27e15r96c45o90v75á 5520157503599

Autorka měla na mysli zřejmě ty, co chtějí podnikat. na svůj vlastní účet.. to nejsou určitě všichni občané a nejspíš ani ti handikapovaní, proč zrovna ty jste vypíchl, nad tím mi rozum zůstává stát... to jsou ti, nad nimiž by měl stát držet ochrannou ruku,

A vůbec mi přijde, že autorka o voze a vy o koze.

+3/−3
15.5.2016 16:01
Foto

R93a52d85e90k 38P80o29l90i74c98k79ý 6501373431374

Doporučuji přečíst celý článek paní Hrindové.

Mimo jiné je v něm.

Je to nejlepší sociální systém - nechat lidem možnost si vydělat peníze sami. Neházet jim klacky pod nohy a nebránit jim v tom, aby se o sebe postarali sami.

Zdroj: http://hrindova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=520680

Proto jsem vypíchl Invalidy-pro ty socialní systém ve smyslu postarej se sám, funkční rozhodně není.

Pokud má stát nést na svých bedrech socialní systém pak logicky regulace nastavit musí.

Co měla autorka na mysli netuším, ale reaguji na to co napsala a napsala jako obvykle totální nesmysly.

+1/−1
15.5.2016 16:39
Foto

F69r94a20n95t80i41š14e39k 89K53š41í82r 2889526895

Není nic jednoduššího, než zakazovat a přikazovat jiným. Být odpovědným člověkem, znamená pobrat za své činy odpovědnost a stát si za tím. Pokud byste vzal zbraň a někomu pod její hrozbou zakazoval nebo přikazoval nějakou činnost, bylo by to vnímáno asi jinak, než sedět v honosné budově a ve slušném obleku předložit návrh zákona. Forma je jiná, prostředky se také trochu změnily, ale v principu je to přesně to samé.

+4/−1
15.5.2016 17:13
Foto

R74a15d74e41k 56P55o32l46i20c86k49ý 6511843661674

Ne není to to samé.

Ty lidi v tom obleku si volíme jako své zástupce, kteří rozhodují o zákonech-každý zákon je tak projevem většiny.

Pokud vás někdo nutí s pistolí je to jeho rozhodnutí a porušení těch zákonů.

+2/−1
15.5.2016 17:58

R32a94d11i63m 58V70o22d25ň96a28n20s62k42ý 5101634756539

Ano, polickou většinu už všichni známe. Všichni s ním souhlasí, ale referenda se k smrti děsí.

0/−2
15.5.2016 19:32
Foto

F58r27a53n56t13i27š55e87k 28K20š52í37r 2589456135

Neexistuje žádný logický důvod, proč by měl běžný člověk (nedobrovolně) akceptovat za svého vládce někoho, koho mu zvolí jeho sousedé.

+2/−1
15.5.2016 21:28

R75a40d81i29m 67V91o34d78ň21a72n74s76k80ý 5111724296659

Jak souvisí nechávání lidí vydělávat s podporou pro invalidy? Nemáte jako vždy ani tušení a dáte mínus. Což dokazuje mou pravdu a vy s tím nemůžete nic dělat.

0/−2
15.5.2016 19:31

R39a45d34i38m 78V49o21d52ň72a15n23s67k46ý 5831244976529

Citujte, kde autorka chce rušit podporu pro invalidy, pane socialista. Silní a bohatí lidé opravdu nemohou za vaše životní neúspěchy, natož pak "islámofóbové".

+1/−2
15.5.2016 19:30

A70n18t30o52n12í77n 81K45o51u82n83o60v25s51k93ý 9818720878478

Rv

0/0
15.5.2016 13:22
Foto

R92a40d69e27k 24P81o82l76i35c36k49ý 6641533341774

Mohla byste mi vysvětlit jak si představujete tu svobodu slova?

Píšete:

Málokdo chápe, co to je třeba skutečná svoboda slova. Dávno jsme o ni přišli. Sice si můžeme říkat, co chceme, ale okamžitě jsme nálepkováni, vylučováni ze "slušné" sopolečnosti.

Zdroj: http://hrindova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=520680

Takže vy si můžete říkat co chcete. Klidně můžete "sluníčkáře" označovat za vlastizrádce...., uprchlíky za pasáčky koz...., ale o vás vaši oponenti nesmí říkat, že jste extremisti či náckové....8-o

Z toho jak se vy a vaši kolegové vyjadřujete to vypadá, že vám jde jen o svobodu vašeho slova, ale svým oponentům totéž upíráte.

+1/−3
15.5.2016 13:22
Foto

R32a90d82e23k 56P61o72l22i36c54k38ý 6781833661294

Dále vás cituji:

Sice si můžeme říkat, co chceme, ale okamžitě jsme nálepkováni, vylučováni ze "slušné" sopolečnosti. Je to takový předstupeň před skutečným vězněním a trestáním .Vždy to tak bylo a nemá cenu si nic nalhávat.

Zdroj: http://hrindova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=520680

Jsem rád, že přiznáváte, že současné nálepkování vašich oponentů a jejich vyřazování ze "slušné společnosti" vámi a vašimi soukmenovci je jen předstupněm a pokud se dostanete k moci dojde na Konvičkovy slova o zbavování občanských práv vašich oponentů. Dokonce potvrzujete, že slova budete chtít zavírat.

Budou dle vašeho osobního názoru stačit koncentráky, nebo chcete i mletí do masokostní moučky?

+1/−1
15.5.2016 13:27
Foto

K36a75r66e10l 25M68a93s81e93k 9124478339566

Jen klid, pane Polický. Tenhle spolek končí a co se týče jeho Vůdce, jak kdosi napsal v jiné debatě:

Za rok bude Konvička opět chodit po loukách a bude opakovat "Namelu tě broučku v masokostní moučku".

+3/−3
15.5.2016 15:46
Foto

R67a28d91e10k 47P68o89l31i69c46k42ý 6181233551134

Že končí spolek kolem Konvičky nepochybuji. Ostatně to tvrdím od počátku, že nemají šanci. Jde spíš o to aby spolu s nimi skončily všechny hlouposti co tvrdili.

0/0
15.5.2016 16:44
Foto

K96a86r16e26l 76M19a66s54e81k 9594318409976

Konvičku by mohlo zachránit jen to, kdyby se dal k Okamurovi a nosil dva nebo tři roky jeho aktovku se svačinou a projevy. Třeba by při tom něco pochytil. ;-D

+1/−1
15.5.2016 16:51

R44a25d94i63m 60V35o52d46ň33a68n42s50k58ý 5151804726689

Opět bez argumentů co? Jak vtipné sluníčko.

+2/−3
15.5.2016 19:36

R22a19d52i27m 71V36o56d64ň73a35n36s29k57ý 5841514146399

Jen se vztekejte dál nad drtivě většinovým názorem.

+2/−3
15.5.2016 20:04

R95a26d10i18m 48V80o14d53ň90a16n43s56k63ý 5101244376209

Kdo se směje naposled... a o jediné konkrétní "hlouposti" samozřejmě pan Argument neví...

+1/−1
15.5.2016 19:35

R32a73d75i34m 18V87o74d16ň74a82n47s16k37ý 5511424416199

No určitě končí. V obyčejném lidu se zvedá láska k islámečku, jen Masek jaksi netuší, která návyková látka tuto představy vybudila.

0/−2
15.5.2016 19:35

R34a75d28i76m 15V75o94d62ň71a22n29s54k50ý 5601604946489

O jaké konkrétní nálepkování jde, pane "všuichni jste nenávist"? A kde chce autorka rušit svobodu slova a zavádět koncentráky? Opět lžete. A budete tu vaši moučku papouškovat ještě dlouho?

+2/−3
15.5.2016 19:34
Foto

F95r76a97n63t23i78š92e80k 95K48š71í44r 2669396245

Souhlas. Stát je mafie založená na vyvlastňování soukromých vlastníků a proto nikdy nemůže ochránit ty které sama okrádá.

+1/−1
15.5.2016 12:47

P78a58v33e28l 74K47u20c54h30t82a 4576371787674

Svoboda podnikání bez regulací;-D. To snad nemyslíte vážně. V jednom starším filmu odpovídá farář místnímu tajemníkovi KSČ - mýlíte se, lidé nejsou v podstatě dobří, naopak. Jen tu a tam mají nějakou dobrou vlastnost. A představa, že chytíte podvodníky následně kontrolou z finančáku, je naivní.

+4/−1
15.5.2016 12:32

B77e15d49ř52i24c72h 48H60a22v84l14í83č19e74k60B25e14d47ř92i54c16h 5403167394218

... možná vám splývají pojmy "regulace" a "zákon" - není to jedno a totéž...

+5/−2
15.5.2016 12:42



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.